پرداخت خسارت بیمه مسافرتی درمسافرت های خارج از کشور | مشهد بیمه

پرداخت خسارت بیمه مسافرتی درمسافرت های خارج از کشور

پرداخت خسارت بیمه مسافرتی با توجه به این که خسارت اتفاق افتاده در این بیمه نامه خارج از کشور بوده و مسافر هیچ دسترسی به نمایندگی بیمه داخل کشور ندارد، روند پرداخت خسارت برای این بیمه نامه کمی متفاوت می‌باشد. پیگیری خسارت در بیمه نامه‌های مسافرتی به شرح زیر است :
بیمه شده (مسافر) در طول مدت سفر در هر کجا که باشد در زمانی که حادثه‌ای رخ دهد و یا هزینه درمانی برای وی ایجاد شود، با شماره‌ای که روی بیمه نامه مسافرتی درج شده است تماس گرفته و مشخصات بیمه نامه مسافرتی خود را به صورت نام بیمه شده، شماره بیمه نامه و مدت اعتبار بیمه نامه را به اپراتور اطلاع دهد. برخی از شرکت‌های بیمه دارای اپراتور فارسی زبان هستند و کار شما راحت است. چراکه ممکن است اتفاقی بیافتد که شما قادر نباشید شرح حادثه را صورت کامل به اپراتور انگلیسی زبان بیان کنید. ولی در صورت نداشتن اپراتور فارس زبان مسافر می‌تواند صورتحساب‌های پرداخت شده در طول سفر خود را، بعد از بازگشت، هزینه یا خسارت اتفاق افتاده را در کشور محل اقامت خود با ارائه مدارک دریافت نمایید. بر اساس حادثه‌ای که اتفاق افتاده، شرکت بیمه اقدامات لازم را برای پرداخت خسارت را انجام می دهد. در ادامه به نحوه پرداخت خسارت می پردازیم.

پرداخت حسارت بیمه مسافرتی

پرداخت خسارت نحوه پرداخت خسارت در بیمه مسافرتی

با اعلام خسارت به شرکت بیمه، پرداخت خسارت‌ها به دو شکل انجام می‌گیرد. در روش اول برخی از شرکت‌های بیمه کمک رسان خارجی با بیمارستان و یا هر سازمان دیگر در خارج از کشور به صورت مستقیم تماس گرفته و هزینه خسارت‌های پیش آمده را مستقیما به آن‌ها پرداخت می‌کنند، اما در روش بعدی برخی از شرکت‌های بیمه امکان چنین کاری را نداشته و مسافر باید شخصا خسارتش را پرداخت نماید و بعد از بازگشت از سفر و مراجعه به کشور صورت حساب پرداخت شده و هزینه های خسارت خود را به شرکت بیمه تحویل می‌دهد و شرکت بیمه بعد از بررسی خسارات و هزینه‌ها، مبلغ خسارت را به حساب وی پرداخت می‌نماید.