سوشیال مدیا و مزایای استفاده از آن و معیار موفق بودن تعامل کاربران ازطریق سوشیال | مشهد بیمه

سوشیال مدیا چیست؟

در عبارتی کوتاه سوشیال مدیا شبکه های اجتماعی معنی می شود. سوشیال مدیا ها ابزاری هستند برای بدست آوردن ترافیک و توجه مخاطبان به برند و کسب و کار شما.

یکی از راه کارهای بدست آوردن بازدیدکنندگان بیشتر یک برند استفاده از سوشیال مدیاهاست. استراتژی سوشیال مدیا ایجاد محتوای منحصر به فرد و سالم می باشد که به اشتراک گذاشته می شود. البته شایان ذکر است که اغلب محتوایی مفید است که یک خبر داغ از نظر مخاطبین باشد و بتواند به صورت ویروسی در کل شبکه اجتماعی بین کاربران رد و بدل شود(بدلیل جذابیت محتوا).

مزایای استفاده از سوشیال مدیا

  1. افزایش شهرت در شبکه های اجتماعی
  2. برند سازی در شبکه های اجتماعی
  3. شبکه های اجتماعی و سود آفرینی
  4. شبکه های اجتماعی و وفاداری به برند
  5. شبکه های اجتماعی و کاهش هزینه
  6. افزایش ترافیک سایت

۶ معیار موفق بودن تعامل کاربران با برند شما از طریق سوشیال مدیا

۱.تعداد لایک پست ها

در شبکه های اجتماعی هرچقدر تعداد لایک پست های گذاشته شده بیشتر باشد امکان دیده شدن پست ها هم افزایش می یابد.

زمانی که برای پست خود هشتگ انتخاب می کنید اگر آن پست با همان هشتگ تعداد لایک زیادی دشته باشد آن پست شما به ۹ پست برتر آن هشتگ رسیده و امکان دیده شدن آن به میزان زیادی افزایش می یابد.

این الگوریتم در اینستاگرام بسیار مشهود است.

۲.تعداد به اشتراک گذاشتن پست ها

هر مقدار که تعداد به اشتراک گذاشتن پست شما در شبکه های اجتماعی بیشتر باشد موجب افزایش بازدید شده و محتوای شما توسط کاربر بیشتر دیده می شود.

۳.تعداد نمایش پست

برای آنکه محتوای شما شانس بیشتر دیده شدن داشته باشد تعداد نمایش پست (impression) دارای اهمیت می باشد و تعداد نمایش پست نشان دهنده آن است که چه تعداد کاربر (توسط لایک وکامنت) فالوورهای شما محتوا را دیده اند.

۴.تعداد کامنت پست ها

هرجه تعداد نظرات فالوورها و کامنت ها بیشتر باشد نشان دهنده ی جذابیت محتوا برای مخاطبان و همچنین کیفیت جملات شما در کپشن پست ها می باشد.

۵.تعداد بازدید از پروفایل

شبکه های اجتماعی مانند لینکدین امکان مشاهده تعداد بازدید از پروفایل را دارا می باشد. گرچه تعداد بازدید از پروفایل برند شما نسبت به بقیه ی شاخص ها دارای اهمیت زیادی نباشد اما میزان علاقه ی افراد به بازدید از صفحه ی شما را نشان می دهد.

۶.یاداوری برند

باید بدانید که اندازه گیری یادآوری برند(Brand mention) یکی از ست ترین کارها در شبکه اجتماعی است، چرا که برای بهره مند شدن از ابزارهای تحلیلی در شبکه های اجتماعی نیازمند هزینه می باشد و مناسب زبان فارسی نیستند. اما با استفاده از این ابزارها اطلاعات خوبی از اینکه مخاطبان چه حسی و چه نظری در مورد برند شما در شبکه های اجتماعی دارند را بیان می کند.

جهت آموزش سوشیال مدیا با مشهد بیمه تماس بگیرید و از متخصصان ما دراین زمینه مشاوره بگیرید