تغييرعلايم ويروس کرونا چگونه است؟ کرونا وحشی ترشده است | مشهد بیمه

تغيير علايم ويروس کرونا چگونه است؟

شیوع ویروس کرونا در کشور با تعداد فوت ۲۵۱ نفر از بیماران به ثبت رسید تا یافته های جدید دانشمندان را تایید کند. دانشمندان معتقدند ویروس کرونا در ۹ ماه گذشته جهش ژنتیکی سریع و حیرت آوری داشته است.

پروفسور علی کرمی متخصص بيوتکنولوژي پزشکي و فوق تخصص مهندسي ژنتيک درباره جهش و شرايط اين روزهاي ويروس کوويد ۱۹ می گوید:« من از سال ۱۳۶۳ در زمينه بيولوژيک فعاليت مي‌کنم و در خارج و داخل کشور در حوزه تهديدات زيستي با توجه به تخصصم کار کرده‌ام و صادقانه مي‌گويم تا به‌حال ويروسي به اين عجيب و غريبي نديده‌ام .

در ابتداي شيوع کرونا در جهان، علائم اين بيماري تيپيک و تنفسي بود، اما حالا علايم بيشتر پوستي و گوارشي است. با آناليز اين ويروس مي‌توان تشخيص داد ويروس چه کاري در بدن انسان مي‌کند و چرا به اين شکل درآمده که در موج سوم کشتار آن بسيار وسيع‌تر شده است.

با جهش‌هايي که ويروس در طول اين مدت داشته دو اتفاق رخ داده و برخي از جهش‌هاي اين ويروس مختص ايران است.

کرونا وحشی تر شده است


پروفسور کرمی در ادامه درباره جهش های عجیب ویروس کرونا گوید:« تا کنون ۲۵۰ جهش در این ویروس مشاهده شده و اين جهش‌ها دو اتفاق خطرناک را رقم ‌زده‌اند.

اول قدرت سرايت آن نسبت به ويروسي که در ابتدا وارد ايران شد ۱۰ برابر افزايش پيدا کرده است. يعني ويروسي که در ابتدا شيوع پيدا کرد، يک تا ۱۰ نفر را آلوده مي‌کرد، اما حالا مي‌تواند ۱۰ نفر را آلوده کند.

دوم اينکه علايم بيماري عوض شده است. علائم کرونا در ابتدا شبيه ويروس سرماخوردگي يا مثل آنفلوآنزا بود. اما حالا علايم عوض شده و هر‌نوع مشکل تنفسي مشکوک به کرونا است.

به جرات مي‌گويم که ويروسي که امروز در بدن مردم ايران مي‌چرخد، آن ويروس اوليه نيست و با تحقيقات ما مشخص شده که بيش از ۲۵۰ بار جهش داشته است که ۱۹ مورد از اين جهش‌ها بسيار مهم و حائز اهميت است.

برخي جهش ها معنا‌دار نيستند، ولي ۱۹ جهش، ويروس کرونا را وحشي‌تر از گذشته کرده و موجب علايم خطرناک‌تر در بدن انسان‌ها شده است و همزمان تشخيص آن را سخت‌تر کرده، از اين‌رو پزشکان تاکيد دارند که هر کسي علائم سرماخوردگي دارد، کرونا است چون نمي‌توانند آن را تشخيص بدهند.»


پروفسور کرمی معتقد است اين ويروس در بدن هر فرد به شکلي علايم خود را نشان مي‌دهد. به طوری که خطرناک‌ترين افراد براي جامعه کساني هستند که سيستم‌هاي ايمني بدنشان قوي است .

چون ويروس نمي‌تواند آنها را بيمار کند، ولي در بدن آنها مي‌چرخد و خود را تکثير مي‌کند و آنها ناقل هستند. اگر آنها ماسک نزنند در مدت چند روز صدها، بلکه هزاران نفر را آلوده مي‌کنند.

دوستان عزیز کرونا ویروس را جدی بگیرید و مراقب سلامتی خود و خانواده تان باشید و با خرید بیمه نامه کرونا هزینه های درمان خود را کاهش دهید
مشهد بیمه در کنار شماست با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان مشهد بیمه در زمینه انواع بیمه ها استفاده نمایید

شماره تماس 32225639-051